Lennundustrendid aastal 2011 ning ennustused aastaks 2012

PÕHITRENDID 2011

Kütusehind tõuseb. Detsembri alguses oli lennukütuse barreli hind veidi alla 125 dollari ehk 20% kõrgem kui aasta varem; kõrgem kütusehind läheb ülemaailmselt lennufirmadele maksma lisaks 60 miljardit dollarit. Kasvanud kütusehind ning habras majanduse taastumine õõnestab Euroopa lennufirmade kasumit.

Lennufirmade ühinemised jätkuvad. Et tasakaalustada kulude kasvu ja taastuda majanduskahjudest, jätkub lennufirmade ühinemine. Näiteks võib tuua Southwest/AirTran Ameerika Ühendriikides, Cimber/CityAirline/Skyways Põhja-Euroopas ning Aerosvit/Dniproavia/Donbassaero Ida-Euroopas.

Väljakutsed lennufirmadele jätkuvad. Hinnatõusud ning nõrgad turud muudavad lennufirmad raskustele ja riskidele avatuks. American Airlines taotleb pankrotikaitset, Vene odavlennufirma Avianova lõpetas opereerimise, samas kui India Kingfisher ning Spicejet seisavad raskuste ees.

Lennujaamad laienevad. 21. sajandil on lennundus peamine majanduskasvu vedaja ning tulevikus oodatavate reisijavoogude mahutamine nõuab vastavaid infrastruktuure. Mitmed suured lennujaamade projektid üle maailma on jõudnud valmimise lõppetappi, et peagi olla valmis reisijaid teenindama. Sellisteks on näiteks Doha või Berliin. Riia Lennujaam on osa sellest trendist oma pea 200 miljoni euroga, mis mõeldud infrastruktuuride arendamiseks ning investeeringutega, mida on vaja, et pakkuda reisijatele suurepäraseid teenuseid isegi kui järgmine kümnend näeb ette läbi Riia sõlmjaama Euroopaasse, Skandinaaviasse, Lähis-Idasse ning SRÜsse lendavate reisijate arvu kahekordistumist.

Revolutsiooniline lennutehnoloogia saab tõelisuseks. Boeing 787 Dreamliner hakkas teenindama sel aastal Jaapani lennufirmat ANA. Hoolimata kriitikast pikkade hilinemiste suunas on tegemist revolutsioonilise disainiga ning lennufirmad saavad kasu tõhususe kasvust ning seeläbi reageerida kulude kasvule.

Suured kaasaegsete lennukite tellimused. Kaasaegsed ning tootlikud lennukid on hea uudis nii keskkonnale kui lennufirmadele, säästmaks kütusekulusid ning muutmaks piletihinnad kättesaadavaks. Sel aastal tegi AirAsia ajaloo suurima Airbusi tellimuse mudelile A320neo, samas kui Southwest tellis 150 Boeing 737Max lennukit, mis on Boeingu ajaloos suurim tellimus uue mootoriga B737 tüüpi lennukitele.

Agressiivsed turuletulijad. Tõestatud nõudlusega turud on sel aastal näinud uusi agressiivseid tulijaid. Näiteks Scoot, mis on Singapore Airlinesi odavlennufirma või Flybe Baltikumi ja Põhjamaade regioonis. Uued konkurendid pole ainult hea uudis tarbijatele, vaid paneb ka väiksemad üksikute lennukitega piirkondlikud lennufirmad otsima uusi ärisuundi, näiteks pakkuma jätkulende potentsiaalsetele transiitreisijatele.

PÕHITRENDID 2012

 

Eurokriis kahandab reisimist. Kriis eurotsoonis kõigutab reisijate ostujõulisust järgmisel aastal ning seega on oodata vähem lendajaid. Eurotsooni kriis muudab ka dollari Euroopa lennufirmadele kallimaks, samas maksavad paljud lennufirmad oma arveid just dollarites.

Lisasissetulekud kasvavad. Lennufirmad üle maailma otsivad võimalusi, et suurendada sissetulekuid, otsides lisatulu võimalusi. Kliendid naudivad suuremat teenustevalikut alates tasulisest internetist lendudel kuni eksperimentideni pardal müüdava kinnisvaraga.

Teenused ja püsikliendiprogrammid personaliseeritakse. Lennufirmad otsivad aktiivsemalt võimalusi saada kasu mitme partneriga püsikliendiprogrammidest. Vastupidiselt püsilendajaprogrammidest, mis mõeldud peamiselt sooduslendude pakkumiseks, pakuvad mitme parneriga programmid laialdasemalt teenuseid ning tooteid, mida reisijad eelistavad. Ostukäitumine ning ostude ajalugu annab parema ülevaate reisijatest ning võimaluse teha personaliseeritud pakkumisi. Mitme parneriga püsikliendiprogrammid kombineeritult sotsiaalmeediaga annavad ühel päeval reisijale võimaluse valida reisi, mille on valinud tema sõbrad või minna reisi ajal kalarestorani, kui püsikliendiprogrammiga liitunud poest on pidevalt ostetud kalatoite.

Lennupargi kaasajastamine jätkub. Stabiilselt kõrged kütusehinnad sunnivad lennufirmasid oma lennuparki uuendama ning üle minema uue põlvkonna reaktiiv- ning turboprop-mootoriga lennukite peale.

Reisijaid maksustatakse aina enam. Ühendriigid näevad võimalust suurendada oma kasumit lennureisija arvelt ning 2012. aastal tutvustatakse emissioonide vahetuse skeemi, suurenenud lennureisijate kohustusi ühtedes osariikides ning uusi turvatasusid teistes.

airBalticu võrgustikus on 60 sihtkohta, millest igaühe kaudu on võimalik mugavalt läbi Riia sõlmjaama lennata järgmistesse sihtkohtadesse Euroopas, Skandinaavias, Venemaal, SRÜ riikides ning Lähis-Idas.

 

Lühidalt airBalticust: AIR BALTIC CORPORATION (airBaltic) on 1995. aastal asutatud aktsiaselts, mille põhiosanik on Läti riik 99,8% osalusega. airBalticu lennuparki kuulub 34 lennukit: 6 Boeing 737-500, 8 Boeing 737-300, 2 Boeing 757-200, 10 Fokker 50 tüüpi lennukit ja 8 Bombardier Q400Next Geni. airBaltic pakub otselende kolmest Baltikumi pealinnast – Riiast, Tallinnast ja Vilniusest. airBaltic sai tiitli Airline of the Year 2009/2010 European Regions Airline Associationilt ning airBaltic võitis auhinna Air Transport World Phoenix Award 2010, saades nii ülemaailmse tunnustuse, mis märgib silmapaistvat äri restruktureerimist. airBaltic valiti anna.aero ANNIES auhinna saajaks, olles uute liinide arvestuses suurim lipukandja Euroopas. airBaltic võitis Budgies World Low Cost Airline Awardsil žürii eriauhinna Pacesetter Award 2010 (Teerajaja), mis tunnustab airBalticu kui hübriidlennufirma saavutusi.

KOMMENTAARID

(nimi)


 

huvitav etendus oli

Ettevõttest | Kontaktid | Autoriõigused | Professionaalidele
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.40064096sec.